ZAJĘCIA DODATKOWE

Teatr Rampampam

Klasy: wszystkie chętne dzieci

Opis: Szkolne koło teatralne zaprasza do wspólnej zabawy. Teatr Rampampampam to przede wszystkim dobra zabawa oraz rozwijanie zainteresowań i predyspozycji aktorskich dzieci. Na zajęciach "młodzi aktorzy" będą ćwiczyć dykcję, mimikę, pamięć emocjonalną i ruchową. Zapoznają się z podstawowymi technikami teatralnymi oraz elementami gry scenicznej. Dowiedzą się również wielu ciekawych rzeczy o sobie.

Prowadzący: Joanna Dziuba

Mali Francuzi

Klasy: I-III

Opis: zajęcia z języka francuskiego metodą LES PETITS FRANCAIS.

Sówki mądre główki

Klasy: I-II

Opis: Kółko Sówki mądre główki ma na celu rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Dzieci zapoznają się z podstawowymi zjawiskami w przyrodzie korzystając z różnych metod obserwacji i doświadczania zjawisk. Będą kształtować również swoją świadomość dotyczącą własnego zdrowia. Podczas zajęć będą miały okazje zapoznać się z różnymi metodami aktywizującymi oraz wspomagającymi proces zapamiętywania.

Prowadzący: Magdalena Budzyńska

Kodowanie dla najmłodszych

Klasy: I-III

Opis: zajęcia wprowadzające w świat kodowania dla najmłodszych dzieci.

Prowadzący: Daniel Mosiłek

Szkółka piłkarska (kl. II-IV)

Klasy: II-IV

Opis: zajęcia z piłki nożnej dla chłopców

Prowadzący: Tomasz Kubicki

Zręczne rączki

Klasy: II-III

Opis: Zajęcia plastyczne są jedynym w swoim rodzaju zajęciem, na którym każda wypowiedź jest prawidłowa. Swoboda twórczego wyrażania siebie jest ważna dla procesów umysłowych, emocjonalnych, percepcyjnych i społecznych. 

Zajęcia oparte na spontaniczności działania, pełne nieoceniającej atmosfery, wzmocnią poczucie własnej wartości, zrelaksują po wyczerpującym dniu w szkole, barwnie wprowadzą w świat sztuki, ale także usprawnią - tak ważną na tym etapie rozwoju - motorykę małą uczniów.

Wracając do pierwotnej potrzeby wypowiadania się za pomocą form i barw, skupimy się na działaniach tj. malarstwo i rysunek na płótnie, papierze, tkaninie, szkle, na malarstwie wielkoformatowym oraz rzeźbie z szamotu, masy solnej, a także na formach przestrzennych z różnych nietypowych materiałów.

Prowadzący: Sylwia Owczarek

Szkolni ekolodzy - na straży przyrody

Klasy: IV-V

Opis: Szkolne koło ekologów ma na celu uwrażliwić uczniów na otaczającą ich przyrodę. Zaznajomić ich z metodami badania zanieczyszczeń w środowisku które je otacza. Uczniowe również będą znali sposoby na zapobieganie powstawaniu tych zanieczyszczeń oraz sposoby zmniejszania skutków pojawiania się ich w środowisku. Oprócz bioindykacji uczniowie wzbogacą swoją wiedzę na temat ochrony środowiska, również poprzez ochronę gatunkową. Dowiedzą się również jak chronić rośliny i zwierzęta oraz dlaczego powinniśmy to robić.

Prowadzący: Magdalena Budzyńska

Sekrety kodowania

Klasy: IV-VII

Opis: zajęcia z kodowania dla starszych dzieci.

Prowadzący: Daniel Mosiłek

Szkółka piłkarska (kl. V-VII)

Klasy: V-VII

Opis: zajęcia z piłki nożnej dla chłopców

Prowadzący: Tomasz Kubicki

Zajęcia z fotografii

Klasy: IV - VII

Opis: Na zajęciach będzie można dosłownie dotknąć świata fotografii.

Zaczniemy od początku-wcielimy się w pionierów fotografii z czasów gdy aparat był wielkości małego pokoju. Skończymy na najnowszych zdobyczach techniki cyfrowej.

Będziemy poznawali elementarne podstawy sprzętowe. Będziemy ćwiczyć jak portretować żeby model wyszedł nawet jeszcze lepiej niż na żywo. Jak modelowi błysnąć by oko mu błyszczało, ale niekoniecznie na czerwono (chyba, że trzeba).

Kiedy lepiej stać się lecącym bocianem a kiedy jednak żabą. Sztuczki ze światłem efekty, jakich nie ma szans uzyskać w komputerze.Nieudane, nie wyszło-może da się uratować?

Prowadzący: Daniel Mosiołek

Język Łaciński dla małych i dużych

Klasy: IV - VII

Opis: W programie zajęć m.in.:

- historia antycznego Rzymu

- sentencje łacińskie i ich znaczenie

- quidquid Latine dictum sit, altum videtur czyli jak ludzie wykorzystują łacinę by być postrzeganym jako elokwentnym i mądrym.

- polskie słowa i ich łacińska etymologia czyli nauka antycznego języka poprzez skojarzenia

- podstawy gramatyki i słówka

Prowadzący: Zbigniew Szarek

Brzydka historia czyli czego nie uczą w szkole

Klasy: IV - VII

Opis: W programie m.in.:

- subiektywna wizja historii

- ocena faktów i postaci historycznych poprzez pryzmat systemu wartości poszczególnego ucznia. Uczeń nie tylko analizuje i uczy się o zrachowaniach poszczególnych osób w historii, ale ocenia i odnosi się do nich emocjonalnie nie tylko rozumowo. Wyraża swój gniew lub podziw dla minionych wydarzeń.

- anegdoty historyczne oraz cała masa zbędnych, ale ciekawych wątków i faktów historycznych

Prowadzący: Zbigniew Szarek

Historia wg filmów

Klasy: IV- VII

Opis: kino historyka wraz z omawianiem faktów przedstawionych. W zależności od wieku uczniów - Gladiator, Wołyń,Ogniem i Mieczem, Generał Nil, Powstanie Warszawskie, Patriota etc.

Prowadzący: Zbigniew Szarek

Obywatel vs. Państwo

Klasy: IV- VII

Opis: Jak radzić sobie w świecie urzędniczo- sformalizowanym.

Wizyty w urzędach miejskich, sądach, komisariatach oraz praktyczne zadania typu wyrobienie dowodu tymczasowego dla 12 latków, wniosek o skrócony akt urodzenia itd. Zabawa w rozliczanie podatków, rozmowy z urzędnikami i przyjmowanie roli petenta.

Prowadzący: Zbigniew Szarek

Poznaj swoich przodków

Klasy: IV- VII

Opis: Spisywanie kroniki szkoły, prowadzenie osobistych dzienników, tworzenie drzewa genealogicznego rodziny, odwiedziny na cmentarzach, omawianie najważniejszych postaci w historii swojego narodu. Próba odnajdywania i nawiązywania kontaktów z przodkami przybyłych na Dolny Śląsk- Polaków ze kresów wschodnich, opieka nad grobami itd
Prowadzący: Zbigniew Szarek

Fabryka Olimpijczyków

Klasy: IV- VII

Opis: Czyli: jak i co uczyć się żeby wygrywać konkursy i olimpiady historyczne

Prowadzący: Zbigniew Szarek

Warsztaty artystyczne

Klasy: IV- VI

Opis: Ludzie kreatywni rzucają wyzwanie porządkowi rzeczy. Zadają pytania, dociekają, kształtują otoczenie. Na rynku pracy ich umiejętność tworzenia niestandardowych rozwiązań jest wyjątkowo ceniona. 

Kreatywność, to przede wszystkim proces intelektualny, elastyczność umysłu. Bez względu na umiejętności manualne, możemy rozwijać twórcze myślenie poprzez działania skupiające się na sztuce współczesnej: zaangażowanej w procesy społeczne oraz dynamikę indywidualną każdego człowieka. 

Pracując nad rozwojem uczniów w tym zakresie, podczas warsztatów artystycznych skupimy się na działaniach tj. film, fotografia, performance, instalacja, street art, czy land art, ale także na malarstwie i rysunku.

Prowadzący: Sylwia Owczarek

Język francuski – kontynuacja

Klasy: IV- V

Opis: zajęcia z języka francuskiego metodą LES PETITS FRANCAIS.  

Passio biologica - szkolne eksperymentatorium

Klasy: VI- VII

Opis: Szkolne koło przyrodnicze dla najstarszych uczniów ma na celu poszerzenie wiedzy uczniów nie tylko z biologii ale również innych nauk przyrodniczych, m.in. chemii, fizyki czy geografii. Uczniowie poprzez eksperymenty będą badać to co nas otacza. Dodatkowym elementem będzie uczestnictwo w zajęciach podczas studenckiego projektu Passio biologica w specjalnie przystosowanej do tego sali dydaktycznej.

Prowadzący: Magdalena Budzyńska

Mini Akademia Muzyki

Klasy: wszystkie chętne dzieci

Opis: 

  • Indywidualna emisja głosu. Ok. 15 min., jest korelacją śpiewu zespołowego, tylko wtedy dziecko może w pełni otworzyć się na śpiew oraz poznać swój głos).
  • Zespół wokalny "Creative Sing". Opiera się głównie na połączeniu śpiewu z elementami ruchu i zabaw muzycznych, poszukiwaniu pięknego i naturalnego dźwięku.
  • Profesjonalna nauka emisji głosu. 60 minut podzielone na trzy etapy: 1. zabawy muzyczne (przygotowane przez dyrygenta i chętne dzieci); 2. rozśpiewanie profesjonalne (nauka oddechu, dykcji, powtarzania melodii oraz ćwiczeń wokalnych); 3. nauka repertuaru (dostosowanego do predyspozycji i umiejętności dzieci.
  • Nauka gry na fortepianie. Czas zajęć dostosowany do uczestnika. Nauka czytania z nut. Indywidualny dobór repertuaru.